Site menu:

Training verbale en non-verbale communicatie

 

Communicatie
Het zeggen van woorden is in deze hedendaagse complexe samenleving volstrekt onvoldoende om met elkaar te communiceren. Er is veel meer voor nodig om succesvol te communiceren. Communicatie dient een doel. Uw doel. Hoe weet u of u dat (snel) bereikt?
Hoe weet u hoe die ander uw aandeel in de communicatie ervaart? Kortom: Hoe weet u of uw communicatie succesvol is?

Maar al te vaak lijkt communicatie op ruwe olie; verloopt ze vaak traag en stroperig, zwart van kleur, niet transparant.
Toch vormt ze de basis van onze omgangsmotor. Het heeft allemaal te maken met aandacht. Aandacht vragen en aandacht geven.
Wij helpen u de ruwe olie te verwerken en de omgangsmotor soepel te laten verlopen.

We leren u aandacht te vragen en aandacht te geven zodat uw boodschap overkomt.
Van iedere werknemer mag worden verwacht dat hij over sociale en communicatieve vaardigheden beschikt. In de regel is dat ook zo. Problemen ontstaan wanneer de afstemming tussen mensen (collega´s) onderling vastloopt. Om daar beter en sterker in te functioneren bestaat de training verbale en non-verbale communicatie. In deze training kan in overleg een aantal vaardigheden zoals: afstemmen, ontvangen, luisteren, beurtenwisseling, overnemen, sturen, regie houden, observeren, benoemen, feedback geven en afronden, geoefend worden waardoor u uw eigen communicatiepatroon herkent en die van een ander.